Velkommen

Dette er på en måte en fortsettelse av bloggen UBiT 2010. Det er to grunner til at vi skifter navn: Prosjektet UBiT 2010 er avsluttet, og dessuten har biblioteket fått nytt navn: NTNU Universitetsbiblioteket. Forkortet blir det NTNU UB.

Vi fortsetter å blogge om bibliotektjenester på nettet. Noen ganger blir det nokså internt og beregnet på ansatte på NTNU UB, men stort sett forhåpentligvis av interesse for et større publikum.

Forfatteren er ole.husby@ub.ntnu.no som ellers kan treffes på Twitter og Facebook og i hovedbygget på NTNU Gløshaugen.

One thought on “Velkommen

  1. Pia P

    Jeg er ikke synsk og jeg er ikke overrasket, men da bloggbølgen ved UB slo til hadde jeg mine tvil. Jeg anbefalte hardnakket at all info burde legges både på blogger og wiki. Nå slipper min seksjon å måtte overføre info fra blogger som skal «legges ned», til wiki (vi la ut på begge steder). Jeg mener vi skal prøve å følge utviklingen og ta i bruk de medier som er egnet til vårt bruk og blir anbefalt, men all erfaring ved vår arbeidsplass viser at blir det mange kanaler med info og følge med på, Innsida, blogg og wiki, blir man i tvil om hvor man skal gå for å finne info man trenger. Mange orker kanskje heller ikke bruke tid på å lete/besøke alle kanalene . Vi gjorde kanskje heller ingen vedtak på hvor vi skulle legge forskjellig typer info eller all info, og den enkelte valgte selv hvor ting ble lagt.
    Det har absolutt vært lærerikt og vi vil ikke være det foruten uansett

    Svar

Legg igjen en kommentar

