QOTD: The internet is over

På bussen i morges kom jeg over en tweet fra Ida Aalen som anbefalte en artikkel fra The Guardian: SXSW 2011: The internet is over – et av sikkert utallige reisebrev som i disse dager sendes ut i verden fra Austin, TX. Jeg slo opp artikkelen på iPhonen min (den var forøvrig eksempel på en nettartikkel som er organisert på en måte som gjør den behagelig å lese på liten skjerm), og den holdt interessen min på turen til Trondheim.

Les den sjøl. Den handler om flere ting, men en slags essens er: Vi har nå i flere år snakket om vårt virkelige liv kontra vårt nettliv («online», «virtuelt» osv). Kanskje er det etter hvert blitt nokså kunstig å opprettholde dette skillet? Det står ikke noe spesielt om bibliotek der, men vi på bibliotekene er visst interessert i internett og slikt, eller?

Ordforklaringer:

QOTD: Quote of the day
Tweet: Twittermelding
Ida Aalen: Student og nettmenneske
The Guardian: Lesverdig avis
SXSW: South By Southwest. Årlig konferanse om «music, film, interactive». Større og kulere enn de fleste
iPhone: Liten iPad

God helg! Trenger du mer lesestoff i helga, så prøv Neal Stephenson. Det har jeg visst sagt før, men han skriver (også) om saker som er relevente til dagens tema.

One thought on “QOTD: The internet is over

  1. Kjersti Lie

    «iPhone: Liten iPad». Den var grov! Eller, kanskje ikke? Jeg gleder meg til å se deg ta bilde med iPaden, etter at du har ringt meg med den.🙂 kj

    Svar

Legg igjen en kommentar

